کنترل تردد دیتاسنترها

کنترل تردد دیتاسنتر نقش بسیار اساسی در ساختار انفورماتیک و اطلاعات سازمان‌ها دارد و مدیریت تردد آن از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است. سیستم کنترل ترددی که برای دیتاسنترها باید به کار گرفته شود دارای امکانات و مشخصات ویژه‌ای باشد تا بتواند امنیت کاملی را برای مدیران سیستم فراهم نماید. در این مقاله به برخی از ویژگی‌های کنترل تردد دیتاسنترها پرداخته‌ایم.

کنترل تردد دیتاسنتر - شرکت اریس

دیتاسنترها دارای سرورها و اطلاعات ارزشمندی هستند که نیاز به محافظت و کنترل دسترسی دارند. کنترل تردد دیتاسنتر باید به اندازه کافی منعطف باشد که در عین محافظت و تامین امنیت بتواند راحتی تردد را برای پرسنل فراهم نماید. دیتاسنترها یکی از مراکز مورد نظر برای حملات سایبری هستند که کنترل تردد افراد میتواند اقدام مناسبی برای تامین امنیت آنها باشد.

قابلیت‌های کنترل تردد دیتاسنتر

قابلیت اسکورت - کنترل تردد - اریس

قابلیت همراه - اسکورت

ممکن است برخی افراد اجازه دسترسی و حضور به صورت فردی را در دیتاسنتر نداشته باشند. با این قابلیت تنها در صورتی اجازه ورود فرد صادر میشود که یک فرد دیگر که مجوز دارد آن نفر را همراهی نماید.

کنترل تردد - شرکت اریس

Mantrap-Airlock-Interlock

در بسیاری از شرایط الزاماتی وجود دارد که مانع از ورود دو نفر به صورت همزمان میشود و یا بعد از بسته شدن یک در، در دیگر باز میشود و یا چند در به صورت همزمان باز نمیشوند. این سیستمها در دیتاسنترها بسیار کارآمد میباشد.

کنترل تردد - ورود به اجبار

ورود با تهدید - Duress

یکی از اتفاقاتی که ممکن است رخ دهد تهدید افراد مجاز برای ورود به سیستم است. در این صورت این افراد میتوانند با ورود یک کد مشخص بر روی سیستم ورود، آلارم مشخص شده را فعال نمایند و یا به اپراتور به صورت نرم‌افزاری اعلان شود.

مانیتورینگ سنسورها - اریس

سنسورهای دیتاسنتر

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سیستم کنترل تردد دیتاسنترها ارتباط با سنسورها و تجهیزات جانبی دیگر است. سنسورهای دما، رطوبت، صدا و غیره. هنگامی که این سنسورها فعال شوند، سیستم کنترل تردد میبایست عکس‌العمل مناسب را انجام دهد.

دسترسی دو مرحله‌ای

دسترسی دو مرحله‌ای

جهت افزایش امنیت تردد و جلوگیری از سواستفاده‌های احتمالی از مجوزهای افراد، میتوان دسترسی دو مرحله‌ای را فعال نمود. به عنوان مثال دسترسی با کارت به همراه اثرانگشت یا موبایل یا تشخیص چهره انجام شود.

کنترل تردد رک - شرکت اریس

کنترل تردد رک

تامین امنیت رک‌ها توسط سیستم‌های کارتخوان، ‌اثرانگشت و یا موبایل از اولویت‌های مدیریت تردد یک دیتاسنتر است. گزارش تردد آنلاین و ثبت تاریخچه دسترسی به هر رک بسیار کارآمد است.

نرم‌افزار کنترل تردد - اریس

نرم‌افزار کنترل تردد

نرم‌افزار کلاینت سیستم کنترل تردد میبایست به راحتی در دسترس بوده و قابلیت‌ مدیریت آنلاین تمامی تردد و انجام عملیات‌های مورد نیاز را در لحظه داشته باشد. مانیتورینگ لحظه‌ای تمام دسترسی‌ها و وضعیت سیستم‌ها اهمیت بالایی دارد.

اکسس کنترل در - اریس

مانیتورینگ درها

علاوه بر مانیتور نمودن وضعیت باز و بسته بودن در، مدیریت زمان برای درها یکی از پارامترهای بسیار مهم کنترل تردد است. تشخیص زمان ترددها و به اتمام رسیدن زمان حضور یک فرد در یک اتاق و یا یک طبقه به صورت آنلاین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

ارتباط به سیستم‌های دیگر

ارتباط با سیستم‌ها

سیستم کنترل تردد میبایست بتواند به دیگر سیستم‌ها مانند نرم‌افزار مدیریت تصاویر، سیستم‌های اعلام و اطفای حریق و نرم‌افزارهای دیگر به راحتی ارتباط برقرار کند تا بسیاری از کارها به صورت دستی انجام نشود.

سیستم‌های یکپارچه در کنترل تردد دیتاسنتر

یکی از ارزشمندترین امکانات در سیستم کنترل تردد دیتاسنتر، یکپارچگی با سیستم‌ها و نرم‌افزارهای دیگر امنیتی است تا بتوان به راحتی و بدون تعویض نرم‌افزارها به اطلاعات مورد نیاز دسترسی پیدا کرد. بسیاری از کارها به صورت خودکار انجام خواهند شد و عکس العمل به اتفاقات بسیار سریع‌تر انجام میشود.

دوربین مداربسته - اریس

نظارت تصویری

دریافت تصاویر به صورت آنلاین و دسترسی به تصاویر ضبط شده

اعلام حریق - اریس

اعلام حریق

شناسایی آنلاین وقوع حریق برای تصمیم‌گیری وضعیت درها

اعلام سرقت - اریس

اعلام سرقت

ارتباط با سیستم اعلام سرقت جهت مدیریت تمامی سنسورها و کنترل پنل‌ها

اینترکام - اریس

اینترکام

ارتباط با سیستم اینترکام و هماهنگی ترددهای افراد

مدیریت اموال - اریس

مدیریت اموال

مدیریت دسترسی به اموال و رهگیری ترددهای افراد مرتبط

SDK - اریس

SDK

امکان برقرار ارتباط به سایر تجهیزات مانند PSIM و ‌BMS

تکنولوژی‌های کنترل تردد دیتاسنتر

NFC کنترل تردد

NFC

کنترل تردد Bluetooth

Bluetooth

اثرانگشت اکسس کنترل

اثرانگشت

اکسس کنترل تشخیص چهره

تشخیص چهره

کارت مایفر

کارت

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های تولیدکنندگان سیستم کنترل تردد که شرکت اریس با آنها همکاری میکند، یکپارچگی با نرم‌افزار مدیریت تصاویر دیجیفورت است. در سیستم کنترل تردد دیتاسنتر یکپارچگی با دوربین‌های شبکه و نرم‌افزار مدیریت تصاویر بسیار کلیدی و حائز اهمیت میباشد.

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه میتوانید با همکاران ما در شرکت اریس ارتباط داشته باشید و یا به صفحه کنترل تردد مراجعه نمایید.

حقوق این پست متعلق به شرکت اریس میباشد. انتشار آن با ذکر منبع و ارجاع به لینک اصلی مانعی ندارد.

زنبیل خرید