تفاوت برندهای پارکینگ هوشمند

انتخاب تجهیزاتی که قرار است بدون وقفه در تمامی ساعات شبانه‌روز روشن باشد، کیفیت و زیبایی بالایی داشته باشند و از همه مهمتر اطلاعات درستی به مراجعین پارکینگ نمایش دهد،‌ مسئولیت بسیار حساسی است که برای انجام بهینه آن موارد زیادی را باید در نظر گرفت. برندهای پارکینگ هوشمند با یکدیگر بسیار متفاوت هستند و از قطعات با کیفیت‌های متفاوتی در محصولات خود استفاده میکنند.

برندهای پارکینگ هوشمند

تفاوت برندهای پارکینگ هوشمند از چند قسمت اصلی نشات میگیرد که دانستن آنها کمک میکند تا تصمیم درستی در انتخاب این تجهیزات بگیریم. تجهیزات پارکینگ هوشمند باید بدون هیج قطعی در طول شبانه‌روز، هفته، ماه و سال کار کنند. هر خطایی در یک قسمت باعث درست عمل نکردن کل سیستم و کارا نبودن آن میشود. پس کیفیت در تمام تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری اهمیت بسیار خاصی پیدا میکند. همه تجهیزات باید مثل ساعت و بدون خطا کار کنند و گرنه کل سیستم کارآیی لازم رو نخواهد داشت. یکی از سوالهایی که در ذهن مشتریان و کارفرماها ایجاد میشود تفاوت بین برندهای مختلف است. عموم برندها محصولات مشابه را ارائه میدهند که سنسورهای آلتراسونیک و یا سنسورهای ویدیویی هستند. چه فرقی بین برندها وجود دارد که نتیجه آن اینهمه تفاوت در پروژه نهایی میشود!؟ در این مقاله سعی کردیم تفاوت‌های برندها رو در قسمت‌های مهم سیستم توضیح دهیم تا متوجه شویم تفاوت نهایی از کجا ایجاد میشود. در کل، سیستم پارکینگ هوشمند مجموعه‌ای از قطعات مختلف است که اگر تنها یک قطعه درست عمل نکند تمام سیستم دچار اختلال میشود و نتیجه نهایی قابل قبول نخواهد بود.

تفاوت در طراحی توپولوژی سیستم:​

یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های سیستم‌های هوشمندسازی پارکینگ در همین قسمت است. یعنی تفاوت در نوع ارتباط سیستم‌ها با یکدیگر و نحوه عملکرد آنها در ارتباط با هم.

از چه چیزی صحبت میکنیم؟:

  1. نحوه عمکرد مرکز-محور و یا غیرمرکز-محور.
  2. نحوه ارتباط بین سنسورها، ارتباط با کنترلرها،‌ ارتباط با نمایشگرها و در نهایت ارتباط با نرم‌افزار.

البته باید توجه داشته باشیم که یکی از مسایلی که تفاوت بسیار زیادی در این ارتباطها ایجاد میکند،‌ تقاوت در کیفیت ماژول‌های ارتباطی تک‌تک تجهیزات به‌کار رفته در کلیه محصولات است.

تفاوت در کیفیت سنسورها:​

یکی از موارد تمایز برندهای پارکینگ هوشمند مساله کیفیت سنسورهاست. تولیدکننده‌های بسیار زیادی در زمینه سنسورهای آلتراسونیک در دنیا وجود دارند که مثل همه محصولات،‌ کیفیت‌های مختلفی را ارايه میدهند. این سنسورها انواع مختلف با قیمت‌های متفاوتی دارند.

  1. تولیدکننده این سیستم‌ها سنسورهای آلتراسونیک را از کدام منبع تهیه میکند و دارای چه طول عمر و دقتی میباشد، یکی از مهمترین پارامترهاست
  2. طول عمر اون قطعات چه میزان است
  3. قابلیت‌هایی مثل تمیزکنندگی خودکار را دارد یا خیر
  4. دقت آنها چقدر است و میتواند در طولانی مدت با دقت تعیین شده کار کند یا خیر

همه اینها به کیفیت خود سنسور آلتراسونیک و همچنین بردی که برای تنظیمات داخل سنسور قرار گرفته است ارتباط دارد. 

تفاوت در کیفیت کنترلرها:​

این قسمت یعنی کنترلرها یکی از اصلی‌ترین بخش‌های هر شرکت است که عموما کنترلرها را برای خودشان تولید میکنند و هسته اصلی قابلیت‌ها و ارتباطات سیستم میباشد. تمام قابلیت‌هایی که برای تنظیمات سنسورها،‌ شناسایی وضعیت آنها (پر، خالی،‌ رزرو، VIP)، ارسال فرمان به تجهیزات I/O، ارتباط با تابلوهای راهنما، ارسال و دریافت اطلاعات به نرم‌افزار میباشد، مرتبط به قابلیت‌ها و کیفیت کنترل است. به معنای واقعی یکی از مهمترین المان‌های اصلی سیستم پارکینگ هوشمند، کنترلرها هستند.

تفاوت در کیفیت نمایشگرها:​

این قسمت یکی از بخش‌های مهم سیستم پارکینگ هوشمند است که ممکن است آن را نادیده بگیرید. تمام کارهایی که در سیستم پارکینگ هوشمند انجام میشود در نهایت باید منجر به نمایش صحیح اعداد و ظرفیت‌ها در نمایشگرها شود. اگر نمایشگرها کیفیت پایین داشته باشند، اگر عمر قطعاتشان پایین باشد و نتوانند جاذبه کافی برای مراجعین داشته باشند، عملا سیستم ما کاربردی نخواهد بود. کیفیت پایین نمایش، تاخیر در نمایش اعداد، از بین رفتن قسمت‌هایی از تابلو، همگی میتوانند باعث نارضایتی از سیستم شود و همچنین زیبایی پارکینگ را هم از بین ببرد. LED استفاده شده در تابلوهای نمایش باید بسیار با کیفیت باشد. نمایشگرها باید دارای قابلیت تنظیم نور در محیط‌های مختلف داخلی و خارجی با شدت‌های نوری متفاوت باشد و در نهایت طول عمر بسیار بالا ضامن عملکرد مناسب آن است.

تفاوت در نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌ها​

اطلاعات تمام سخت‌افزارها در سیستم پارکینگ هوشمند در نهایت در نرم‌افزار مرکزی جمع‌آوری و با یکدیگر ارتباط میگیرند. این قسمت هم مانند کنترلرها همیشه توسط شرکتها ساخته میشود و وجه تمایز آنها محسوب میشود. قابلیت‌ها، راحتی کاربری، چابک بودن و امکانات گزارشگیری نرم‌افزار از پارامترهای بسیار مهم هستند. قابلیت‌های نرم‌افزار پارکینگ هوشمند از جمله مواردی است که باعث تفاوت در برندها میشود. در سطح پروژه نیاز به دریافت اطلاعات و مشاهده وضعیت آنلاین سیستم پارکینگ هوشمند برای برخی مدیران اجتناب ناپدیر است. قابلیت کلاینت/سرور این نرم‌افزارها باعث میشود بتوان اپلیکیش را برای مدیران مرتبط و بهره‌بردار نصب نمود.

تجهیزات پارکینگ هوشمند باید بدون هیج قطعی‌ای در طول شبانه‌روز، هفته، ماه و سال کار کنن. کیفیت تک‌تک قطعات در سیستم پارکینگ هوشمند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار میباشد.

مقالات پارکینگ هوشمند را میتوانید در سایت پارکینگ هوشمند اریس نیز مطالعه فرمایید.

حقوق این پست متعلق به شرکت اریس میباشد. انتشار آن با ذکر منبع و ارجاع به لینک اصلی مانعی ندارد.

زنبیل خرید