نظارت تصویری و 6 صنعتی که میتوانند از آن بهره ببرند

چه صنایعی بیشتر از دیگر صنایع از سیستم نظارت تصویری بهره‌مند میشوند و برایشان اهمیت بیشتری دارد؟ قطعا در دنیای امروز تمامی شرکتها و صنایع درگیر داشتن امکانات نظارت تصویری و تجهیزات امنیتی برای مراکز خود هستند،‌ اما نیاز در این صنایع بیشتر به چشم میخورد. با ما همراه باشید.

نظارت تصویری در صنایع

نگرانی‌های امنیتی در سراسر جهان، شرکت‌ها و دولت‌ها را وادار نموده تا برای ایمن نگه‌داشتن کشورشان سرمایه‌گذاری زیادی را برای نظارت تصویری در نظر بگیرند. با این حال، کاربردهای نظارت تصویری تنها به امنیت داخلی محدود نمیشود و صنایعی مثل حمل و نقل، بانکداری، خرده‌فروشی و بازی را هم دربرمیگیرد. همه این صنایع به نحوی میتوانند از سیستم‌های نظارت تصویری و راهکارهای بهره‌مند شوند.

در حال حاضر امنیت اولویت اصلی برای همه به حساب می‌آید و استفاده از نظارت تصویری تنها به محافظت از افراد محدود نمیشود.

در اینجا تعدادی از صنایعی که میتوانند از نظارت تصویری در محیط کسب و کارشون بهتره‌مند شوند، بررسی شده‌اند:

حمل و نقل:

امنیت در حمل و نقلِ عمومی یک مسئله مهم در سراسر جهان میباشد. رفت و آمد روزانه مردمی که در وسایل حمل و نقل مختلف جابجا میشوند بسیار زیاد است. فرودگاه‌ها یا ایستگاه‌های قطار مکان‌هایی هستند که معمولاً جرائم اونجا شایع و سیستم‌های شناسایی افراد به سختی اعمال میشود، چون حجم افراد بسیار زیاد است. از این نظر، سیستم‌های تشخیص چهره با نظارت تصویری امکان استفاده از شبکه دوربین‌های موجود را برای تسهیل جستجوی افراد خاص مورد نظر توی جمعیت فراهم میکنند. اینها معمولاً سیستم‌هایی هستند که توسط پلیس اداره میشوند و بدون وقفه کار میکنند و در هر دقیقه چندین مقایسه را با پایگاه داده‌های مظنونین انجام میدهند.

بخش دولتی:

ارگان‌ها و نیروهای امنیتی کشور ضامن حمایت از شهروندان یک کشور هستند. کار آنها شامل استفاده از تمام مکانیسم‌هایی میباشد که در دسترس آنها است و میتواند در تلاش‌های روزانه به ایشان کمک کند. در میان این مکانیسم‌ها، فناوری به ابزاری مرسوم برای دولت‌ها تبدیل شده است. بنابراین یافتن عناصر بیومتریک که به شناسایی افراد در برنامه‌های کنترل مرز کمک میکنند، امری رایج به حساب می‌آید. تشخیص چهره یک فناوری بسیار رایج برای استفاده در این محیط‌ها با کاربردهای بالقوه در طیف وسیعی از ابعاد است.

خرده فروشی:

بخش خرده فروشی باید مشکل سرقت‌های مکرر که در مغازه‌ها رخ میدهد را حل کند. مشخصه این نوع جرایم این است که معمولاً همین افراد هستند که مکرراً مرتکب این تخلفات میشوند. در نتیجه در اختیار داشتن سیستمی که امکان شناسایی این نوع سوژه‌ها را در آسیب‌پذیرترین مکان‌ها ممکن می سازد، برای جلوگیری از سرقت‌های مکرر امری اساسی است. وجود پایگاه های اطلاعاتی با چهره مجرمان سابقه‌دار، میتواند به رفع این مشکل کمک کند. سیستم‌های تشخیص چهره امکان تجزیه و تحلیل چهره بازدیدکنندگان را فراهم میکنند که داده‌های جمعیت شناختی را ارائه داده و امکان ایجاد پروفایل‌های مشتریان معمول رh فراهم میکنند.

مراکز بانکی، مالی و سرمایه‌گذاری:

بخش بانکی کاملا آماده برای پذیرش فناوریهای جدیدی است که قادر به خودکارسازی و تسریع فرآیندهای شناسایی افراد باشد. هدف اصلی دو جنبه دارد. یکی احراز هویت مشتریها با استفاده از لیست مجاز یا غیرمجاز، نه تنها در زمان انجام عملیات بانکی، بلکه در همون لحظه‌ای که آنها وارد یک شعبه میشوند. جنبه دیگر، دسترسی به پروفایل بازدیدکنندگان و شمارش تعداد مشتریان روزانه در یک شعبه است. از این نظر تشخیص چهره یکی از کم تهاجمی‌ترین و عموماً پذیرفته‌شده‌ترین فناوری‌ها است.

سازمان‌های ورزشی و برگزار کننده رویدادها:

استادیوم های ورزشی اغلب در معرض تخریب قرار میگیرند و به عنوان مکان‌هایی که تعداد زیادی از مردم اونجا تجمع میکنند، هر حادثه ای میتواند به یک تراژدی انسانی تبدیل شود.

در حال حاضر افرادی که ورودشون به ورزشگاه ها ممنوع است بدون مجازات از این ممنوعیت سرپیچی میکنند. سیستم های امنیتی متعارف نمیتوانند دسترسی افراد خاص به استادیوم‌ها را محدود کنند. دلیل اصلی آن اینست که بلیط‌های ورودی عموماً بدون اسم هستند.

در این راستا فناوری تشخیص چهره میتواند به صورت بلادرنگ تمام چهره‌ها را در یک مرکز بررسی کند و در صورت تشخیص حضور هر فردی که ورودش به محل مجاز نیست، هشدار ارسال نماید.

کارخانجات تولیدی:

یکی از بخش‌هایی که هم از نظر امنیت و هم از نظر بهره‌برداری و بررسی عملکرد و کیفیت تجهیزات تولیدی نیاز شدید به سیستم نظارت تصویری و ماژول‌های جانبی آن دارد،‌ بخش تولید است. عملا بدون داشتن سیستم نظارت تصویری به روز و مدرن، مدیریت و نظارت بر عملکرد پرسنل و تامین امنیت محل کار آنها امکان‌پذیر نیست.

آنالیز تصاویر یکی از مواردیست که به تولیدکنندگان امکانات بسیار زیادی ارائه میکند و میتواند خطای انسانی را بسیار کاهش دهد و آمارهای مورد نظر مدیران را تامین نماید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهره‌برداری از سیستم‌های نظارت تصویری و آشنایی با مبحث مدیریت تصاویر به صفحه دیجیفورت در این سایت و یا به وب سایت رسمی دیجیفورت در ایران مراجعه نمایید.

حقوق این پست متعلق به شرکت اریس میباشد. انتشار آن با ذکر منبع و ارجاع به لینک اصلی مانعی ندارد.

زنبیل خرید