تفاوت سنسورهای آلتراسونیک میان خط و ابتدای خط

با عرضه سنسورهای ابتدای خط نگرانی‌های زیادی در مورد صحت عملکرد آنها در پروژه‌ها وجود داشت. شرکت‌های کمی نیز وارد این عرصه شدند و تنها تعداد معدودی در پروژه‌های بزرگ موفق بودند. اما هر پروژه‌ای بنا به طراحی و نیازهای خود میتواند از هر کدام از سنسورهای آلتراسونیک استفاده نماید که در این مقاله به بررسی کامل آنها پرداخته‌ایم.

سنسور پارکینگ هوشمند

سنسورهای آلتراسونیک میان خط و ابتدای خط دو نوع کاربردی اصلی سنسورهای آلتراسونیک هستند که بر اساس نیاز کارفرما در پروژه‌ها به کار گرفته میشوند. گرچه سنسورهای ابتدای خط جدیدتر بوده و از نظر نگهداری و زیبایی اولویت بالایی نسبت به سنسورهای میان خط دارند، اما به دلایلی سنسورهای میان خط در برخی پروژه‌ها اقبال خاص خود را دارا میباشد.

نگهداری سنسورهای ابتدای خط به دلیل سادگی در کابل‌کشی و یکپارچه بودن سنسور و نمایشگر وضعیت،‌ بسیار ساده‌تر میباشد. در سنسورهای میان خط،‌کابل‌کشی میان سنسور و نمایشگر وضعیت عموما پیچیدگی خاصی ایجاد میکند. سینی‌گذاری و زیبایی نهایی کار نیز در سنسورهای ابتدای خط بسیار حرفه‌ای‌تر میباشد.

هر دو نوع سنسور آلتراسونیک امکان Auto Cleaning یا تمیزکاری خودکار سنسور را دارا میباشند.

سنسورهای ابتدای خط

سنسور ابتدای خط

مشخصات سنسورهای ابتدای خط

سنسورهای آلتراسونیک ابتدای خط در مسیر راهروی تردد خودروها و در ابتدای فضای پارک هر خودرو نصب میشوند. این سنسورها به صورب مورب حضور خودرو را شناسایی نموده و دارای نمایشگر وضعیت پارکینگ (پر، خالی، رزرو و VIP) نیز میباشند. نصب و نگهداری این سیستم‌ها به دلیل استفاده از المان‌های کمتر بسیار ساده‌تر بوده و زیبایی خاصی به پارکینگ میبخشد.

نمونه نصب شده در پروژه

سنسور ابتدای خط پارکینگ هوشمند

شکل ظاهری سنسور

سنسور ابتدای خط

سنسورهای میان خط

سنسور میان خط

مشخصات سنسورهای میان خط

سنسورهای آلتراسونیک میان خط بالای فضای پارک هر خودرو نصب میشوند. این سنسورها بالای هر فضای پارک نصب میشوند و دارای نمایشگر وضعیت پارک میباشند. جهت روئیت بهتر وضعیت این پارکینگ‌ها بهتر است یک نشانگر وضعیت پارکینگ در ابتدای هر فضای پارک نصب شود تا وضعیت پر، خالی، رزرو و یا VIP بودن آن پارکینگ با وضوح بیشتری نمایش داده شود.

نمونه نصب شده در پروژه

سنسور میان خط پارکینگ هوشمند

شکل ظاهری سنسور

سنسور میان خط

مقالات پارکینگ هوشمند را میتوانید در سایت پارکینگ هوشمند اریس نیز مطالعه فرمایید.

حقوق این پست متعلق به شرکت اریس میباشد. انتشار آن با ذکر منبع و ارجاع به لینک اصلی مانعی ندارد.

زنبیل خرید